Üzleti feltételek

I. Alapvető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „Általános Szerződési Feltételek”) szabályozzák az adásvételi szerződésben résztvevő felek közötti kapcsolatokat, ahol az egyik oldalon a ManiGlo s. r. o. vállalat áll, IČO 55834183, székhelye: Okružná 347/30, 044 31 Družstevná pri Hornáde, bejegyezve a kassai Városi Bíróság cégjegyzékében, részleg: Sro, betét száma: 58070/V, mint Eladó (a továbbiakban: „Eladó”), a másik oldalon pedig egy másik természetes vagy jogi személy (a továbbiakban: „Vevő”).

A megrendelés leadásával a Vevő megerősíti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket, a megrendelt szolgáltatás feltételeit megismerte és elfogadja, a megrendelés elküldésének időpontjában érvényes és hatályos változatban.

A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó kereskedelmi kínálatában szereplő termékek megvásárlása nem ad jogot az Eladó vagy más cégek bejegyzett védjegyeinek, kereskedelmi neveinek, vállalati logóinak vagy szabadalmainak használatára, kivéve, ha egyedi esetben külön szerződésben másként állapodtak meg.


II. Adásvételi szerződés

1. Az adásvételi szerződés megkötése

Az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat az Eladó által a maniglo.hu weboldalon (a továbbiakban: „az üzlet”) a felkínált áruk elhelyezése, az adásvételi szerződés a Vevő megrendelésének leadásával és az Eladó általi elfogadásával jön létre. Az Eladó ezt az elfogadást haladéktalanul visszaigazolja a Vevőnek a megadott e-mail címre küldött tájékoztató e-mailben, ez a visszaigazolás azonban nem érinti a szerződés létrejöttét. Az így létrejött szerződés (beleértve a megállapított árat is) csak a felek megegyezésével vagy jogi alapon módosítható vagy mondható fel. Az eljárás alóli kivételt lásd az V. pontban. Megrendelés.

A megkötött szerződést az Eladó a sikeres teljesítés érdekében a megkötésétől számított legalább öt évig, de legfeljebb a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő időtartamig archiválja, és nem teszi hozzáférhetővé a nem érintett harmadik felek számára. A szerződés megkötéséhez vezető különböző technikai lépésekre vonatkozó információk a jelen általános szerződési feltételekből derülnek ki, ahol a folyamat egyértelműen le van írva. A vevőnek lehetősége van a megrendelés ellenőrzésére és szükség esetén javítására a megrendelés tényleges elküldése előtt.

A megrendelés távoli kommunikációs eszközök (telefon, internet stb.) használatának költségei a szokásos díjszabás szerint, a vevő által igénybe vett távközlési szolgáltatások díjszabásától függően kerülnek felszámításra.

2. A szerződés tárgyának leszállítása

Az adásvételi szerződéssel az Eladó vállalja, hogy a Vevőnek átadja a vétel tárgyát képező dolgot, és lehetővé teszi, hogy a Vevő tulajdonjogot szerezzen rajta, a Vevő pedig vállalja a dolog átvételét és a vételár megfizetését az Eladónak. Az Eladó fenntartja a tárgy tulajdonjogát, ezért a Vevő csak a vételár teljes kifizetésével válik tulajdonosává.

Az Eladó átadja a Vevőnek a Tételt és a Tételre vonatkozó dokumentumokat, és lehetővé teszi, hogy a Vevő a Szerződésnek megfelelően tulajdonjogot szerezzen a Tételen.
Az Eladó a vétel tárgyát a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és kivitelben adja át a Vevőnek.

Ha nincs megállapodás a dolog csomagolásának módjáról, az eladó a dolgot a szokásoknak megfelelően csomagolja, ha nincs szokás, akkor a dolog megőrzéséhez és védelméhez szükséges módon. Ugyanígy az eladó gondoskodik a dolog elszállításáról is.

III. Az információk biztonsága és védelme

Az Eladó kijelenti, hogy minden személyes adat bizalmas, és kizárólag a Vevővel kötött szerződés teljesítéséhez, az Eladó marketingtevékenységeihez (és az Eladó szerződéses partnereivel folytatott marketingtevékenységekhez), valamint a Vevő hitelképességének, megbízhatóságának és fizetési moráljának ellenőrzéséhez használjuk fel, hogy az Eladó ezen ellenőrzés alapján különleges ajánlatot tehessen a Vevőnek. A megadott személyes adatok egyébként nem kerülnek nyilvánosságra hozatalra, harmadik félnek történő átadásra stb. kivéve az alábbiakban meghatározottakat, valamint a megrendelt áruval kapcsolatos forgalmazással vagy fizetéssel kapcsolatos helyzeteket (név, számlaszám és szállítási cím közlése) vagy speciális marketing akciókat. Az Eladó úgy jár el, hogy az érintettet semmilyen módon ne érje jogainak sérelme, különösen az emberi méltóság megőrzéséhez való jog, és gondoskodik továbbá az érintett magán- és magánéletébe való jogosulatlan beavatkozással szembeni védelemről. A Vevő által az Eladónak a megrendelés teljesítése, az Eladó marketingtevékenységei, a hitelképesség, a hitelképesség és a fizetési morál ellenőrzése céljából önkéntesen megadott valamennyi személyes adatot a Szlovák Köztársaság hatályos és módosított törvényeivel, különösen a személyes adatok védelméről szóló 18/2018. sz. törvénnyel összhangban gyűjtik, dolgozzák fel és archiválják, különösen a név, vezetéknév, cím, telefonszám, e-mail cím, aláírás vagy biometrikus aláírás. A Vevő hozzájárulását adja ahhoz, hogy az Eladó ezeket a személyes adatokat a megkötött adásvételi szerződés tárgyának teljesítése céljából gyűjtse és feldolgozza, az Eladó marketingcélokra használja (különösen kereskedelmi értesítések küldésére, beleértve harmadik személyeken keresztül, telemarketing, sms), valamint hitelképességének, megbízhatóságának és fizetési moráljának ellenőrzése céljából, mindaddig, amíg a Vevő írásbeli nyilatkozatát, amelyben nem ért egyet ezzel a feldolgozással, elküldi a ManiGlo s. r. o. címre, Okružná 347/30, 044 31 Družstevná pri Hornáde. Ebben az esetben az írásbeli nyilatkozat elektronikus formának is minősül, különösen a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül.

A Vevő tudomásul veszi, hogy adatait önként adja meg az üzletnek marketing célokra. A személyes adatok marketing célú feldolgozásához az üzletnek adott hozzájárulás 7 évig, de legkésőbb a hozzájárulás vevő általi visszavonásáig érvényes.

A vásárló a felhasználói profiljának beállításainak szerkesztésével vagy a jelen kapcsolatfelvételi űrlap használatával könnyen leiratkozhat a kereskedelmi kommunikációról.

A személyes adatok feldolgozásának feltételeit és azon konkrét személyes adatok leírását, amelyek feldolgozásához a vevő ezennel hozzájárul, itt találja.

A panaszeljárás keretében a következő adatok megadása szükséges a vásárlóktól: név, vezetéknév, cím, telefonszám e-mail cím és aláírás vagy biometrikus aláírás. Az így megszerzett személyes adatokat kizárólag a panasz feldolgozásához szükséges célból és a személyes adatok védelméről szóló, módosított és hatályos 18/2018. sz. törvénynek megfelelően dolgozzuk fel.

A vásárlással való elégedettségét a Verified by Customers program keretében, amelyben webáruházunk is részt vesz, e-mailes kérdőívek segítségével állapítjuk meg. Ezeket minden alkalommal elküldjük Önnek, amikor Ön nálunk vásárol, ha a 351/2011 sz. törvény 62. szakaszának (3) bekezdése értelmében a 351/2011 sz. az elektronikus kommunikációról szóló törvény értelmében Ön nem utasítja vissza kereskedelmi közleményeink fogadását, illetve nem vonja vissza hozzájárulását. A kérdőívek küldéséhez, az Ön visszajelzéseinek kiértékeléséhez és piaci pozíciónk elemzéséhez egy adatfeldolgozót alkalmazunk, aki a Heureka.hu portál üzemeltetője; az Ön által vásárolt árukra vonatkozó információkat és az Ön e-mail címét e célból megküldheti ennek az adatfeldolgozónak.

A vásárlónak joga van a személyes adataihoz való hozzáférésre és azok helyesbítésére, beleértve a téves állapot magyarázatának és helyesbítésének kérését, valamint az ezen adatokkal kapcsolatos egyéb törvényes jogokat.

Továbbá az üzlet a hozzájárulás megadása esetén „sütiket” dolgozhat fel, hogy megkönnyítse az információs társadalom szolgáltatásainak nyújtását a „sütik” vagy hasonló eszközök céljáról szóló 95/46/EK irányelv rendelkezéseivel összhangban, és biztosítva van, hogy a felhasználók tisztában legyenek az általuk használt végberendezésen tárolt információkkal, az üzlet erre a célra külön feltételeket állapít meg a sütik használatára vonatkozóan itt. A felhasználóknak lehetőségük van arra, hogy elutasítsák, hogy „cookie-kat” vagy hasonló eszközöket tároljanak a végberendezésükön, például a böngészőjükben az anonim böngészési funkció aktiválásával.

A bűncselekmények megelőzése és a károk minimalizálása érdekében az üzlet fenntartja a jogot, hogy visszautasítsa a blokkolt IP-címről generált vásárlói megrendelést, amennyiben ez az IP-cím az úgynevezett feketelistán szerepel. A megrendeléssel kapcsolatos problémák esetén a vevő a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül léphet kapcsolatba a bolttal.

Az üzlet fenntartja magának a jogot, hogy a webalkalmazás felhasználóinak tevékenységére vonatkozó anonimizált adatokat szolgáltatásai javítása érdekében felhasználja.

IV. Árak

Minden ár szerződéses. Az online áruházban feltüntetett árak mindig aktuálisak és érvényesek. Az árak véglegesek, azaz tartalmazzák az ÁFA-t és minden egyéb adót és díjat, amelyet a fogyasztónak az áru megszerzéséhez fizetnie kell, de nem tartalmazzák a szállítási stb. díjakat, amelyek csak a kosárban jelennek meg, és amelyek összege a Vevő választásától függ.
Az akciós árak az akciós áru darabszámának feltüntetésekor a készlet elfogyásáig, vagy a megadott időtartamig érvényesek.

Kedvezménykuponok

Abban az esetben, ha egy kedvezménykupont az adott kedvezménykupon szabályainak megsértésével váltanak be, az Eladónak joga van megtagadni az ilyen kedvezménykupon beváltását.

Ebben az esetben az Ügyfelet tájékoztatni kell, és fel kell ajánlani neki a lehetőséget, hogy a megrendelést a kupon alkalmazása nélkül dolgozza fel.

Az adott kedvezmény alkalmazására vonatkozó szabályok és feltételek vagy közvetlenül a kedvezményhez vannak csatolva (írásos tájékoztatás formájában), vagy a weboldalon található egy link a kedvezményre, ahol a kedvezmény szabályai részletesen le vannak írva.

Minden egyes kedvezménykupon csak egyszer váltható be, kivéve, ha kifejezetten másképp nem rendelkezik. Többszöri felhasználás esetén a kiskereskedőnek jogában áll nem elismerni a kétszeres kedvezményt.
Abban az esetben, ha a kedvezménykupon értéke magasabb, mint a vásárlás értéke, a különbözet nem kerül átvezetésre egy új kuponra, és a fel nem használt összeg nem kerül visszatérítésre.

V. Rendelés

A vevő az árut a megrendelés időpontjában érvényes áron kapja meg. A Vásárló Fogyasztónak a megrendelés leadása előtt lehetősége van ellenőrizni a teljes árat, beleértve az ÁFA-t és az esetleges további díjakat (PHE stb.). Ez az ár a megrendelésben és az árubeszerzés átvételét igazoló üzenetben kerül feltüntetésre. A Vásárló Fogyasztónak a megrendelés leadása előtt lehetősége van megtudni, hogy az ajánlat vagy az ár meddig érvényes.
A Vevő tudomásul veszi, hogy előfordulhatnak olyan esetek, amikor az Eladó és a Vevő között nem jön létre szerződés, különösen, ha a Vevő az Eladó belső információs rendszerének hibája miatt tévesen közzétett áron rendel árut. Ilyen esetben az Eladó tájékoztatja a Vevőt erről a tényről.

Az Eladó fenntartja a jogot, hogy az adásvételi szerződést semmisnek nyilvánítsa, ha személyes adatokkal való visszaélés, a fizetési kártyával való visszaélés stb. történt, vagy közigazgatási vagy bírósági hatóság beavatkozása miatt, az ilyen eljárásról a Vevőt tájékoztatja.

A Vevő tudomásul veszi, hogy a fenti esetekben az adásvételi szerződés érvényesen nem köthető meg.

VI. A szerződéstől való elállás

A távollevők között vagy az Eladó telephelyén kívül kötött szerződés keretében történő termékértékesítésre vagy szolgáltatásnyújtásra vonatkozó fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (102/2014. sz. törvény) 7. §-ának rendelkezései alapján a Vevőnek joga van az áru átvételétől vagy a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállni az így megkötött szerződéstől, amelyhez szükséges, hogy az elállási nyilatkozatot a fenti határidőn belül az Eladónak megküldje.

Az elállást és az árut a következő címre kell küldeni:
ManiGlo s. r. o.
Okružná 347/30
044 31 Družstevná pri Hornáde
Slovakia

Az árut a vevőnek az elállástól számított 14 napon belül, hiánytalanul, sértetlenül, tisztán, lehetőleg az eredeti csomagolással együtt, abban az állapotban és értékben, ahogyan az árut átvette, vissza kell küldenie a fogyasztónak. Abban az esetben, ha a fogyasztó-vevő 14 napon belül eláll a szerződéstől, a fogyasztónak az elállási nyilatkozatot a kitöltött elállási nyilatkozattal együtt az üzlet e-mail címére vagy az eladó címére kell elküldenie.

A visszaküldött áru ellenértékét az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítik a fogyasztó vevőnek.

A fogyasztó nem állhat el a szerződéstől, kivéve, ha az elállásról kifejezetten megállapodtak:

(a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésektől, ha a szolgáltatás nyújtását a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával kezdték meg, és a fogyasztó nyilatkozott arról, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás kifejezésével elveszíti a szerződéstől való elállás jogát, ha a szolgáltatás teljes körű nyújtása megtörtént, és ha a szolgáltatás teljes körű nyújtása megtörtént,

(b) a fogyasztó egyedi igényei szerint készült áru, méretre gyártott áru vagy kifejezetten egyetlen fogyasztónak szánt áru értékesítése
Ha a vevő a fenti határidőn belül elállást választ, az elállás feldolgozásának gyorsítása érdekében javasoljuk, hogy az árut az eladó címére szállítsa, egy kísérőlevéllel együtt, amely tartalmazza az adásvételi szerződéstől való esetleges elállás okát (nem feltétel), a vásárlási bizonylat számát és a feltüntetett bankszámlaszámot, illetve jelzi, hogy az összeget a számlára utalják-e, vagy azt egy újabb vásárláshoz veszik igénybe.
Ha a vevő a fent említett határidőn belül úgy dönt, hogy eláll, javasoljuk, hogy az elállás gyorsabb feldolgozása érdekében az árut egy kísérőlevéllel együtt adja át az eladó címére, amelyben szerepel az adásvételi szerződéstől való elállás lehetséges oka (nem feltétel), a vásárlási bizonylat száma és a bankszámlaszám, illetve annak megjelölése, hogy az összeget a számlára utalják-e, vagy további vásárlásra veszik igénybe.

A Vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az áruval együtt ajándékot is adnak, az ajándékozási szerződés az Eladó és a Vevő között azzal a feltétellel jön létre, hogy az elállási jog gyakorlása esetén az ajándékozási szerződés hatályát veszti, és a Vevő köteles a visszaküldött áruval együtt a kapcsolódó ajándékokat is visszaküldeni. Abban az esetben, ha ezeket nem küldi vissza, ezek az értékek a vevő jogalap nélküli gazdagodásának minősülnek. Az ajándékozási szerződéstől való elállás esetén az adásvételi szerződés nem szűnik meg, és a szerződéseket e tekintetben külön kezelik.

Amennyiben az áru visszaküldésének valamennyi fenti feltétele teljesül, a vevő jogosult a visszaküldött áruval kapcsolatban kifizetett összegek visszatérítésére, amelyet legkésőbb a szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül vissza kell juttatni a vevőnek. Amennyiben nem adnak meg számlaszámot, az összeg automatikusan készen áll arra, hogy ugyanezen időszakon belül újabb vásárlással lehívható legyen.

VII. Fizetési feltételek 

Az Eladó a következő fizetési feltételeket fogadja el:

(a) utánvét (a készpénzt a szállító veszi át a vevőtől).
(b) online fizetés a Stripe fizetési átjárón keresztül

Az áru a teljes kifizetésig és elfogadásig az Eladó tulajdonában marad, de az áru sérülésének kockázata az áru Vevő általi átvételekor száll át.

Az Áruház fenntartja a jogot, hogy saját belátása szerint csak kiválasztott fizetési módokat ajánljon fel a Vevőnek.

A Vevő számlázási adatai a megrendelés leadását követően utólagosan nem módosíthatók.

VIII. Szállítási feltételek

1. Szállítási módok

Az Eladó a következő szállítási módokat szervezi meg vagy közvetíti:

(a) DPD és GLS futárszolgálattal történő kézbesítés a következő címre,
b) kiszállítás a Packeta kiadási pontokra

A különböző szállítási módokat az egyes szolgáltatások aktuális elérhetősége, valamint a kapacitás és a választék függvényében kínáljuk. Vis maior vagy az információs rendszer meghibásodása esetén az áruház nem vállal felelősséget a késedelmes szállításért.

2. Egyéb feltételek

A vevőnek ajánlott a szállítmány állapotát (csomagok száma, a cég logójával ellátott szalag sértetlensége, a doboz sérülése) a szállítmányozóval a mellékelt szállítólevél alapján azonnal a kézbesítéskor ellenőrizni. A vevő jogosult megtagadni az olyan küldemény átvételét, amely nem felel meg az adásvételi szerződésnek, pl. mert a küldemény hiányos vagy sérült. Ha a vevő a sérült szállítmányt a fuvarozótól átveszi, a sérülést a fuvarozó átadás-átvételi jegyzőkönyvében le kell írni. A hiányos vagy sérült szállítmányt azonnal jelenteni kell e-mailben a info@maniglo.hu címre, a fuvarozóval közösen kárbejelentést kell készíttetni, és azt haladéktalanul el kell küldeni e-mailben vagy postai úton az eladónak. A küldemény hiányosságára vagy külső sérülésére vonatkozó további panaszok nem fosztják meg a vevőt a követelés jogától, hanem lehetőséget adnak az eladónak annak bizonyítására, hogy nem áll fenn az adásvételi szerződés megszegése.

IX. Jótállási feltételek

Az árura vonatkozó szavatossági feltételekre a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai az irányadók. A jótállási dokumentumként az adásvételi dokumentum szolgál.

X. A vissza nem kért szállítmányok díjai

Abban az esetben, ha a megrendelt küldeményt a megrendelő nem veszi át, 2 000 Ft díjat számítunk fel.

Ezt a díjat azért vezetjük be, hogy fedezzük a nem igényelt küldemény feldolgozásához szükséges kezelési, fordított logisztikai és adminisztratív feladatokkal kapcsolatos költségeket.

A díjat a megrendeléskor megadott e-mail címen keresztül számlázzuk ki a megrendelőnek a küldemény át nem vételétől számított 14 napon belül.

Indokolt esetekben, például egészségügyi problémák vagy egyéb előre nem látható körülmények esetén a díj eseti alapon elengedhető. A vásárlónak kérelmet és a vonatkozó bizonyítékokat kell benyújtania az eladóhoz.

Az ügyfeleket a rendelési folyamat során és a rendelés visszaigazolásában tájékoztatjuk erről a politikáról.

XI. Záró rendelkezések

Az üzlet és a vevő közötti esetleges vitás kérdések bíróságon kívül is rendezhetők. Ebben az esetben a Vevő kapcsolatba léphet egy peren kívüli vitarendező szervvel, például a Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hatósággal, vagy a vitát egy kijelölt ODR platformon keresztül rendezheti. Az Eladó azt ajánlja a Vevőnek, hogy először vegye fel a kapcsolatot az üzlettel a helyzet megoldása érdekében, mielőtt bíróságon kívüli vitarendezéshez folyamodna.


Az üzlet kapcsolattartási e-mail címe: info@maniglo.hu vagy a +421911094873 telefonszámon. Az Üzlet azonban azt javasolja, hogy a kapcsolatfelvételi űrlapján keresztül vegye fel a kapcsolatot.

A jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. augusztus 1-jétől érvényesek és hatályosak, és az Általános Szerződési Feltételek korábbi változatának helyébe lépnek. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a feltételeket előzetes értesítés nélkül módosítsa.